móricka az iskolában???

blog a magyar közoktatásról egy középiskolás billentyűzetén át

hát ez meg mi?

hát ez meg mi?

a reklám helye

friss topikok

  • padkoptato: bocsánat, 1999. évi XLII. törvény, a cikk 2007es (2008.04.17. 16:39) cigizés a klotyóban
  • háztartás: Nem lesznek mórickás viccek sem, sőt Móricka lesz a példakép! A kályhához mennék vissza, mert a s... (2008.04.12. 11:55) demokráciát az iskolába!
  • Csavarhúzós: >az átlagemberek szülei okosabbak izé, az átlagemberek GYEREKEI okosabbak... (2008.04.05. 10:05) a stréberek hülyék
  • Csavarhúzós: mármint MATEMATIKÁBÓL a humán tagozatos osztály.... (2008.03.05. 22:34) osztályozás/osztályzás
  • Csavarhúzós: Az már távoktatás lenne - hidd el, nem működik, pontosabban csak erősen motivált tanulók esetén. A... (2008.02.11. 12:57) ó, ió, ció, áció, modernizáció!

HTML

osztályozás/osztályzás

2008.02.11. 21:39 padkoptato

ma angolból nem a tanárunk javította a dogákat hanem a "tanárjelölt vagy segédtanár vagy ahogy tetszik néni". eredmény: 20%-kal magasabb ponthatárok, szar jegyek.
írtam én már, és írni is fogom.

én nem értem h ez még h nem tűnt fel senkinek? hát miért van az hogy a tanár a hasára üt és megállapít egy ponthatárt, amitől függ a tanuló jegye, amelyik jegytől függ az évvégi jegye, amelyik évvégi jegytől függ a továbbtanulása. ergó az egész oktatási rendszerben egy igazságtalanságot eredményez. akinek aranyos,kedves, netán dolgozni, tanítani nem akaró tanara van, 5ös lesz. akinek meg kőkemény tanár jutott, lehet h csak 3as lesz de sokkal okosabb. jól van ez így kérem? ezzel tényleg ne vitatkozzon senki, mert mindenki tapasztalta már h mennyire nem mind1 h ki tanít.

mondják h nagy a különbség az iskolák között. én meg azt mondom nagy a különbség a tanárok között. nem feltétlenül a kísérleti felszerelés meg a core2es gépek hiánya a főoka ennek a diferenciálódásnak(!intelligens kifejezés!-nem az iskolában tanultam). a tanarakkal van a gond. ha engem megkérdezne vki, mondjuk az igazgató (miért is kérdezné meg,semmi közöm hozzá) hogy mit fejlesszünk az iskolában, mit vásároljon az iskola, nem tudnék mit mondani. mondjuk normális kréta jóvóna, meg kísérleti felszerelés. viszont nem érdekel h van-e TV a könyvtárban. vagy még kényelmetlenebb új szék. ezektől nem leszek okosabb, nem fog könnyebben menni a tanulás.

de ha teszem azt, csakúgy például, esetleg, milenneha - csinálnának egy olyat h megmondanák h na kollégák mától az 5ös 80%tól 5ös. és nincs olyan h vki 70%ra adja meg vki meg hibátlanra. és olyan sincs h félévkor 4,7re nem adjuk meg az 5öst, 4,5re meg de. hát olyan vad ötlet ez?

2 komment

Címkék: oktatás iskola tanár jegy móricka osztályozás osztályzás

A bejegyzés trackback címe:

https://moricka.blog.hu/api/trackback/id/tr8335584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csavarhúzós 2008.03.05. 22:31:24

>csinálnának egy olyat h megmondanák h na kollégák mától az 5ös 80%tól 5ös. és nincs olyan h vki 70%ra adja meg vki meg hibátlanra.
-Ha ugyanazt a dolgozatot írja meg A és B osztály, akkor még lenne is értelme. De úgy általánosságban felesleges számmisztika csak. Nálunk volt egy ilyen szabály, hogy házirendbe foglalta a tantestület, hogy 30%-tól kettest kell adni (mert egyesek el voltak szállva, és 50-60%-nál húzták meg a kettes határát) Évekig tartott, mire el tudtam magyarázni, hogy ez egy semmit nem érő szabály, csak magunknak csinálunk többletmunkát. Pl. nekem a tesztjeimet át kellett alakítani, hogy az igen/nem teszteknél (ahol ugye a vak majom is elér 50%.ot) a hibás válasz pontlevonást jelentsen...
A pontozás mindig vitatható, pl. egy helyesírás jegy: a hibapontok számolására egyértemű algoritmus van, de mi legyen a viszonyítási alap?
Elvileg van egy olyan elvárás, hogy érettségi tárgyakból az év végi jegyek átlaga és az érettségi jegyek átlaga közel legyen egymáshoz, és mutasson erős összefüggést.
Ha van mondjuk egy humán tagozatos osztály, ahol érettségin reális cél a kettes alsó széle közepe, akkor a tanár összeállíthat egy témazárót szinte csupa könnyű feladatból, és mondhatja, hogy 60%-tól kettes. Ilyen könnyű feladat az érettségin csak egy lesz, tehát azt tényleg nagy biztonsággal meg kell oldani. Ha kötelező a 30%-tól kettes, és a tanár tartani akarja magát az érettségi szempontjából reális jegyekhez, akkor csak egy könnyű feladatot tesz be, a többi mind olyan nehéz, hogy az osztályból csak egy-két ember oldja meg. Kinek jó ez? Senkinek, mert minél kevesebb a feladat, annál pontatlanabb a mérés, azaz ha valaki pont azt az egy feladatot nézi el, akkor nincs esélye korrigálni.


>és olyan sincs h félévkor 4,7re nem adjuk meg az 5öst, 4,5re meg de. hát olyan vad ötlet ez?
-Hát akkor a 4,5-ös átlag valahogy fel fog emelkedni 4,71-re, és matematikailag is rendben lesz a dolog... Engem amúgy bosszant ez a jegyrendszer, a pontösszeadás jobb lenne. Informatikát tanítok, itt elég jól megadhatók a teljesítendő feladatok. Ha megcsinálja, megkapja az érte járó (pont-hibapont) értéket. Félévkor meg a potokat jegyekre átváltani. Most ha valaki javítani szeretne, az elég macerás, mert egyes meg ötös az ugye csak hármas, pedig lehet hogy jobban tudja, mint aki első körben ötöst kapott.
Mindazonáltal 4,7-re már mindenképpen illik ötöst adni...

Csavarhúzós 2008.03.05. 22:34:16

mármint MATEMATIKÁBÓL a humán tagozatos osztály....
süti beállítások módosítása